Geen categorie

Marketingtrends voor LinkedIn voor 2021.

LinkedIn-cultuur verschuift naar gesprekstransparantie

voorbeeld linkedin maak een opiniepeiling menu met de optie om een ​​vraag toe te voegen, optie 1 en 2 te specificeren en extra optie (s) toe te voegen samen met het instellen van een duur voor de opiniepeiling 2020 was een enorm jaar voor LinkedIn. Het platform heeft LinkedIn Live, Events, Polls en Stories uitgerold. Het komende jaar moeten marketeers niet alleen deze nieuwe sociale media marketing functies en contentformaten omarmen, maar ook de cultuuromslag die ontstaat door de opkomst van thuiswerken op afstand.

Professionals die op afstand werken, houden zich bezig met conversatie-inhoud omdat deze de teamomgeving nabootst die ze missen.

Wat de persoonlijke merkkant van LinkedIn betreft, wil je je concentreren op het beheersen van conversatiemarketing als social media marketing tool. Maak opiniepeilingen waarop uw publiek wil stemmen, stel onweerstaanbare open vragen in updates, deel openhartige foto’s van uw werkdag in verhalen of post over het vieren van carrièremijlpalen.

Aan de kant van de LinkedIn-pagina (voor bedrijven) zal 2021 een game-changer zijn voor kleine en middelgrote bedrijven (MKB’s) die hypergefocust zijn op hun LinkedIn-pagina’s. Het LinkedIn-team is op zoek naar manieren om het MKB aan te spreken als nooit tevoren met de uitrol van nieuwe functies waarmee het MKB een gemeenschap van enthousiaste fans rond producten of diensten kan opbouwen. Veel bedrijven profiteren al volledig van de interactieve nieuwe functies die beschikbaar zijn. Hier wordt het interessant aan zowel de persoonlijke als de zakelijke merkkant. Gesprekken op LinkedIn, meestal een plaats waar het gesprek draait om het bedrijfsleven, waren gericht op openbare, politieke, sociale en economische kwesties. Als je in 2021 succesvol wilt zijn op LinkedIn, wees dan bereid om transparantie te betrachten in de social media marketing inspanningen.

Veranderingen in het gedrag van LinkedIn-netwerken

LinkedIn wordt momenteel geplaagd door massa spam, waardoor mensen aarzelender en sceptischer zijn over verbinding maken en gemakkelijker worden beledigd door een verkooppraatje. spam ruïneert relaties en reputaties, maar echte relaties bouwen ze op.

In 2021 zullen marketeers zich willen concentreren op het opbouwen van relaties in plaats van het verzamelen van connecties met als enige doel een verkooppraatje te laten vallen na twee interacties. Echte 1: 1-verbindingen beginnen wanneer het verbindingsverzoek is aangepast aan de ontvanger, waardoor deze zich gewaardeerd voelt. De geavanceerde social media marketeer zal zich inspannen om zinvolle, langdurige relaties op LinkedIn op te bouwen die niet als transactionele relaties worden ervaren.

Het effect zal niet alleen sterkere relaties zijn. Een groter cohort van iemands ideale doelgroep zal jouw berichten zien en erop reageren en die relaties zullen veel langer waarde blijven toevoegen aan jouw carrière dan een huidige campagne.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *